The Cult på Gröna Lund

Hej hopp,

Igår var jag och tjejerna (Carina och Pia) och såg The Cult på Grönan. Vilken flashback!!! Det var tredje gången jag såg dem. Första gången 1985 (!!!) på Kit Kat Club i London, det ni ;-). Andra gången var som förband till Aerosmith på Globen (kan det varit 1989???).
Ian Astbury var några kilo tyngre och både han och Billy Duffy såg onekligen lite äldre ut. Hur de nu kan göra det efter 25 år??? För de gör ju inte vi, tjejer, eller hur?
Efter konserten gick vi på "efterfest" på Tyrol, där spelade ett band, som vi inte hört tidigare, Heaven's Basement. De är ett brittiskt hård rock/heavy metal band. Riktigt bra. Gitarristen var grymmast. Elvira, dem skulle du sett...
Idag är jag grymt avis på dig, Elvira. Tjejen har fått vip-pass och ska få gå på Sonisphere Festival och se Iron Maiden, Iggy, Mötley Crüe etc. Jag vill också!!!!!!! Hon har lovat att ringa mig när Can I play with madness spelas. Och Iggy, jag vill se Iggy igen... Ring när de spelar Louie Louie också. Du får det körigt nu.
The Cult - då
The Cult - nu
Heaven's Basements gitarrist Sid Glover

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0