Dan före dan före dopparedan...

Igår var vi hos Mamma och Pappa för att umgås med dem samt syrran och familj, eftersom Elvira åker till Florida och Sebastian skall vara hos Pappa Tony på julafton. Mamma hade gjort stek och det äter man ju inte varje dag. Gud, vad alla åt, faten blev verkligen rensade. 

Idag har vi jobbat på förmiddagen och sedan har det varit handling, både mat och lite julklappar.

Hallen är klar (nästan, bara lite småfix kvar), blev verkligen coolt. Så nu sätter vi sista touchen.

I natt skall jag upp och skjutsa Elvira och Erica till Arlanda. Pirrigt och spännande för dem. Och nervöst för oss som är kvar hemma. Men, jag är alldeles övertygad om att tjejerna kommer att klara det galant. Längtar redan till jag för höra hennes röst när hon säger att hon är framme :-S.

I morgon blir det förberedelser inför julafton hemma hos oss. Jag hade tänkt att ta in julgranen och klä den och förutom det att fixa skinkan (som Danne gör) och annat i matlagsväg. Vi kommer att göra rödbetssallad, saffranspäron, lakritskola, gravad laxtartar, mjuk pepparkaka (i min nya fina julform :-)). Och på julafton blir det även brysselkål med färska fikon. Hittade ett nytt recept, lät hur gott som helst, och snyggt såg det ut också ;-). Vi har lite knytis så Mamma tar med sig sin goda sill och köttbullar och annat och Monica (Syster-Yster) gör gubbröra, sitt oslagbara bröd och någon sallad på rödkål. Jag har inte fuskat i år så julafton blir min första dag då jag äter julmat, så det ska verkligen bli underbart gott.

Här nedan kommer lite härliga bilder fotade hos Mamma & Pappa igår.


Syrran vill aldrig vara med på bild :-(


Jag blir galen på henne!!!


Titta, vi lyckades iaf med en profilbild ;-)


En glad Thilda


Så härlig bild på Per och Magnus (Syrrans man och äldste son)


Sebastian, Christoffer (Syrrans yngsta) och Mamma


Mormor och två av barnbarnen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0