Lite av varje...

FÖDELSEDAG & DANSUPPVISNING

I lördags fyllde Thilda 10 år och det blev kalas hemma för familj/släkt. Vi gick upp och sjöng för Thilda kl 7 på morgonen och hon fick sina födelsedagspresenter. Hon blev så glad. Hon fick Wii och nya tävlingskläder för streeten. Riktigt coola.

Efter sjungande och grattande var det bara att sätta fart. Thilda hade beställt Lasagne och maräng swiss. På eftermiddagen kom gästerna och grattade och de sista gick vid 10-tiden. Thilda somnade nöjd efter sin födelsedag.

I går var det dansuppvisningar i Brommasalen i Alvik. Vad duktiga de är alla tjejerna och Fabian (bara 1 kille ;-)). Och vilka danslärare de har. Emma, Sofia och Johan har gjort ett otroligt jobb denna termin. 

REDAN 2:A ADVENT

Tänk att det redan har blivit 2:a advent. Tiden går verkligen fort. Hur ska jag hinna allt. Allt jag vill hinna före jul. Det ska köpas julklappar, bakas, lagas mat, pyntas... fast det är faktiskt bara kul. Oops, höll på att glömma, baka till Spånga julmarknad på lördag, där Thildas klass skall stå och sälja nybakat och försöka tjäna ihop så mycket som möjligt till klassresan i 6:an. 

Små pynt-inköp till jul, har det blivit några stycken. Här nedan strassiga, fina, adventssiffror från Trädgårdslandet.



Fina trähjärtan med texter på. "Hem Ljuva Hem" från Trädgårdslandet och "Julkramar" från Fina Hem.



Det här receptet hittade jag i en tidning när jag satt i väntrummet hos läkaren. Det ser jättegott och lätt ut. Och sen blir det ju fint ;-) i en glasburk också. Kanske något att ge i gå-bort-present.



Ikväll har Thilda varit hos en klasskompis och lekt och jag har varit och tränat. Elvira har varit "duktiga tjejen", hennes jobbdag på McDonalds. Nu är vi solokvist, bara tjejer hemma, då Danne är på jobbresa.

Här ligger Thilda i min säng (mysigt) och läser för mig, Sune såklart.



Elvira och jag i min nyinköpta "päls"mössa. Den är lite "ful-söt". Jag kunde inte låta bli. Sigrid fick också vara med på bild, vad hon matchar "pälsen" ;-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0