Hm, vilket skohorn ska jag välja???

Viktig fråga (ovan)??? NOT... men kul.

Yes, då har arbetet med hallen tagit fart. Sebastian har varit här och rivit tapeter ända in till putsen. Det är alltid lika intressant att hitta tidningar från olika årtal att läsa på. Så är det med gamla hus och dåligt underarbete. Men, nu blir det ordentligt gjort.


Sebbe in action

Var inne på en av våra lokal inredningsaffärer, Spånga Bosättning, idag före stängning. De säljer fällstolen från Edblad & Co, design by Tove Adman, så den måste jag beställa. Den kommer att passa perfekt i vår lilla hall. Skohorn måste man ju också ha och att hänga upp dem på väggen är ju perfekt. Skohorn försvinner ALLTID (visst har det en poäng? ;-)). Tove Adman har designat jättefina skohorn som passar perfekt ihop med fällstolen. Har sett dessa två jättelänge, men det har inte varit läge tidigare. Nu är det läge ;-).

Edblad & Co (Fafner hette de tidigare) har en jättefin vägglampa i betong, också designad av Tove Adman. Den föreställer en lysmask, supercool. Den skulle passa jättebra nere på väggen, ovanför golvlisten. Enligt Spånga Bosättning fanns den inte att få tag i längre. Men nu har jag hittat den på Denny's Home, efter lite letande på nätet. Så nu är den beställd på hemsidan, då slipper jag åka dit, perfekt. Hoppas den passar bra.

              


Foto: www.edbladco.com, www.dennyshome.se

Annars finns ett annat jätteläckert skohorn som jag kikat in mig på ännu längre. Men det är svårt att få tag i, de såldes slut på en gång. Detta vassaste/coolaste skohornet är från Manolo Blahnik och är format som en högklackad sko. Det är ju inte bara ett skohorn, det är en skulptur också, hihi. Vill haaaaaaaaaaaaaaa!!!



I morgon kommer Danne hem, undrar om han tycker det är fint i hallen ;-). Han hade det fint i alla fall. Den här "bilden" vaknade han till i morse, Gardasjön utanför fönstret på ett hotell i Italien. Inte illa. Jag fick det som mms, hmmm...


Foto: Dan Isaksson


Kommentarer
Postat av: E l v i r a

Ska svara på alla dina kommentarer i en kommentar nu! :D



1) Jadu, man försöker väl. ;) Jobbet har blivit skitkul, i alla fall när man jobbar med RÄTT personer. ;) Hihi. ^^

Plugget är.. mindre kul. xD



2) HAHA! Visst va det? "Ditt nummer på ett kvitto", sen blev han typ ledsen för hans kompis sa att jag säkert hade kille. :) Men han blev glad igen när dom snackade om att adda mig på facebook, hehe.



3) Kandelabern..? Ljussaken? ^^



4) Nej men de första naglarna jag gjorde va skitsnygga! Men vi tror de råkade skicka med fel "sås", haha. :D Så lek inte bra, höhö. Ja kan själv! ;)

Har faktiskt tänkt att göra naglarna, men för egna pengar. Nått smart för första lönen (som inte går till julklappar)..? :)



5) Hihi, tackar. Så sant som jag skrev. :) Du är finast! <3



Och.. sist men inte minst.. puss och kram, jag älskar dig miljoooooners miljaaaaarders varv runt jorden och tillbaka! <3

2010-12-14 @ 23:15:56
URL: http://lillvalpen.blogg.se/
Postat av: E l v i r a

Du borde blogga flera gånger varje dag!

För det är min favoritblogg. <3

2010-12-15 @ 21:46:32
URL: http://lillvalpen.blogg.se/
Postat av: david

Hej,

ville tipsa om att jag säljer mitt skohorn från manolo..

kolla min länk till tradera om du vill

mvh

D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0