Piffsjukan???

Igår kom de efterlängtade sängarna och det var ju så underbart skönt. Men, alltid ska det vara något. Benen till sängarna, man ska ju ha 8 st, vi fick bara 4 st (!!!). Säljaren hade missat detta, så nu fick vi inte sätta på våra nya fina ben, utan får använda "tillfälliga" som de skickat med. Enda fördelen var väl att de står för kostnaden för de återstående benen, pust säger jag bara...

Jag har hunnit med att pyssla lite mellan läxförhören (både Elvira och Thilda & Linnea). Jag är snart färdig med mina budskaps-tavlor. Har bara lackning, krokar och upphängning kvar. Har redan en given plats för dessa två i köket. Ska lägga upp en bild när de sitter på väggen, förhoppningsvis i morgon. Sedan har jag ett gäng till som skall "tillverkas".

Thilda hade trä- och metallslöjd idag. Hon kom hem med ett par superfina saker, som hon gjort. Ett litet fat, som vi nog kommer att ställa ett blockljus på, men det var mycket snyggt med smycken på ;-). Och en helt underbar ring, i både gul och vit metall med ett hjärta på. Jag blev helt kär!!! Den ska jag få ha på mig på jobbet i morgon.







Läste Amelia häromdagen och fastnade vid en artikel om "Höstens verklige sjukor". Undrar om jag lider av "piff-sjukan"...






XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0