Så underbart med helg :-)

Den här helgen har verkligen varit lugn. Så skönt att inte göra något alls som är planerat. Bara göra det jag känner för just för stunden.

I fredags kväll var vi "bara" hemma och hade fredagsmys och tittade på Idol. Köpte fina rosor i, som vi har fått njuta av hela helgen. Jag bara älskar rosa och orangea rosor tillsammans, så fint :-).



I går fixade vi hemma, både inne och ute på tomten (fixade poolen inför vintern), på förmiddagen. Thilda var och lekte hemma hos en klasskamrat, Linnea Kaare. Jag var och klippte mig, halva kalufsen rykte med, men det var så nödvändigt. Och, det växer ju ut igen. Efter lunch åkte jag och Elvira till Bromma Blocks för att köpa löparskor till henne. Fick hjälp av en otroligt serviceminded säljare på sportaffären XXL.  Så det slutade med att vi gick ut med ett par Nike, som var löparskor lämpade både för spår och asfalt. Och snygga också, rosa, hihihi. Han försökte sälja på mig ett par också, men jag avböjde, mina får hänga med ett tag till. Elvira och jag gick igenom halva Bromma Blocks också. Såg ett par urfina/coola kängor, hmmm, vi får se... Inhandlade en liten gasolbrännare, till efterrätter och dyl, på Clas Ohlsson.



På kvällen åt vi otroligt gott. Lamminnerfilé (helt klart bästa köttet) med rotfrukter och vitlök i ugnen och kantarellsås, slurp. Till efterrätt testade vi den nya gasolbrännaren. Det blev hallonmaräng. Det var sådär, faktiskt, det tyckte vi alla. Jag ska testa att göra creme brulee, någon dag, bara för att få använda brännaren ;-).

Idag har vi varit i Vällingby och köpt träningstights till Thilda. Så nu är hon dressad och klar inför 3 tim dans. Jag och Elvira ska åka iväg till Grimsta och springa 5 km-spåret. Till middag idag blir det harissaris med kycklingfilé till.

Tjing!
XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0