"Fota är kul" som Elvira säger ;-)

Vi blev ju, tyvärr, av med vår kamera, så nu har vi ÄNTLIGEN införskaffat en ny. Vi har ju fått förlita oss på Elvira hela tiden, som har familjens schysstaste kamera (Nikon D60). Det har varit en del letande. Den ska vara liten och behändig att hålla i, det ska vara en systemkamera, man ska kunna filma med den (för att slippa ha både vanlig kamera och filmkamera) och det är ju inte negativt om den är snygg också ;-). Så vi åkte till www.scandinavianphoto.se , där Marcos arbetar, och där slog vi till. Så nu lär det bli ännu mera fotande här hemma. Det ingick även en liten kurs med i kameraköpet. Måste träna på att filma, så jag lyckas på Thildas nästa tävling den 25 september. Danne kan ju inte vara med, så jag måste lyckas. Jag antar att Elvira kan lära oss en del :-).


Appropå foto, nästa vecka ska jag, Elvira och Carina på utställning på Fotografiska Museet http://fotografiska.eu/. Vi har väntat så länge så nu måste vi skynda oss innan utställningen slutar, tror den håller på till den 16 september. Utställningen med Annie Leibovitz är ett måste. Hon har fotat så mycket coola bilder. Se nedan några av hennes mest kända fotografier.


Annie Leibovitz


 







   


Kommentarer
Postat av: E l v i r a

That will be AWESOME! :D <3



Fan vad KUUUL! :D:D:D:D:D

2010-09-07 @ 22:11:33
URL: http://lillvalpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0