Jobba hemifrån och vabbar

Nu har jag vabbat två dagar (kommer inte ihåg när jag gjorde det sist). Jag ju möjligheten att jobba hemifrån, men den här gången bestämde jag mig för att ägna mig åt Thilda fullt ut när hon kände sig så här dålig. Har idag varit på kontoret och hämtat lite akuta saker som behövde göras. Nu börjar hon, tack och lova, att känna sig piggare, men blir hemma i dag och i morgon också, så får vi se hur hon är till på fredag. Thilda är mest orolig att hon inte ska kunna vara med och tävla i Täby på lördag.

Igår lyssnade jag på Elvira och hennes engelska läxa före inlämning. Verkligen jättebra! Hon skulle skriva om filmen "Walk the Line" (för övrigt en helt fantastisk film om Johnny Cash) och hade tagit på sig MVG uppgiften. Så härligt att höra hennes åsikter och värderingar komma ut på ett annat språk.

Härom dagen så gjorde jag den ÄNTLIGEN, tatueringen som jag har funderat på ända sedan jag var i Nepal för 5-6 år sedan. Jag är verkligen supernöjd, den är så JAG. Tatuera sig vid 44 års ålder?? Jaa, verkligen :-). Jag var med min väninna när hon gjorde sin första tatuering, hon var 18 och jag var 17, och då skulle jag göra en hade jag bestämt mig för, men hittade inte något motiv som jag kunde stå för till 100%. Och jag är glad idag att jag inte gjorde något då. Det är först nu som jag känt mig redo. Tatueraren (Patrik, grundare av Circle, en av de bästa i Stockholm) visste precis vad det var för motiv, han verkar också gilla buddhismen, hade mycket sådant i sin lokal. Han hade aldrig tatuerat Aum-mantrat på någon förut (trots 18 år som tatuerare), det är lite coolt tycker jag.

Tatueringen är alltså ett mantra (Om Mani Padme Hum) skrivet på sanskrit (fornindiskt språk) och betyder "Juvelen i Lotusen".

Om =världsaltet/universum

Mani = juvel (juvelen är pärlan som skapas, ur våra negativa tankar och möntser, när vi lever ett liv i medkänsla och acceptens så finner vi den "äkta" pärlan inom oss själva)

Padme = lotus (lotusen är symbolen för renhet och medkänsla)

Hum= representerar sinnet av Buddhor och avslutar ofta mantran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0