Löpning med FiveFingers

Igår var jag så trött efter jobbet ändå tog jag mig i kragen och åkte till Ursvik och sprang. Jag var nöjd efteråt. Det blir ju bara härligare och härligare att springa när hösten kommer med den höga luften och alla vackra färger. I Ursvik känns det tryggt att springa själv, det är så många som springer där. Och sen träffar man på både kossor, hästar och får. Det är mysigt.

Jag köpte nya skor, specialutprovade för mig, i början av sommaren och nu fungerar det verkligen så mycket bättre att springa. Jag får inte lika ont i knän och benhinnor som jag fått tidigare. Och då är det lättare att komma ut och springa. 

I sommar har jag sett flera som har hakat på FiveFingers (tåskor, barfotaskor). De ser lite roliga ut men jag skulle verkligen vilja testa dessa. De ska vara samma känsla som att gå/springa barfota (jag älskar det!!!) fast utan att man gör illa sig. De ska tygligen förbättra balansen, smidigheten och styrkan i fötter och underben. Det låter ju perfekt!!! De kostar mellan 1000-1500 kr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0