Julafton

Jaha, då har vi firat ännu en julafton. Och, som vanligt, en riktigt härlig sådan. Denna julen hade vi alla barnen med oss, då känns det alltid fulländat. Vi var hos mamma och pappa och syrran med familj var med, tyvärr inte Camilla, som var hos sin mamma i norrland. Men Tony (Elviras och Sebastians pappa) och hans fru Tungaa var med. Det var kul att fira tillsammans allihopa. En riktig fullträff.

Så det blev mycket julmat. Sill, janssons frestelse, köttbullar, prinskorv (det avstår jag gärna), revbensspjäll, skinka, lax, sillsallad, inlagd strömming och till efterrätt julpannacotta. Vaniljpannacotta smaksatt med glögg med hjortontäcke. Den blev jättegod. 

Barnen verkade nöjda med sina julklappar. Det blir mycker kläder nu för tiden. Thilda hade önskat sig ganska mycket, så där hade vi mycket att välja på ;-). Hon blev jätteglad för alla sina klappar. Det börjar bli svårare att köpa till Sebastian och Elvira som inte önskar sig något speciellt. Men det verkar som om vi gjorde fullträffar även där. Elvira fick bl a ett par Jeffrey Campbell skor, vilket hon absolut inte hade förväntat sig. Sebastian fick kläder och allt gillade han. Jag köpte bl a tröja och skjorta från Scotch & Soda (på MQ Karin ;-)). Det märket har verkligen schyssta killkläder. Killkläder med lite tvist på, det är kul.

Och jag blev rejält överraskad, med ett stort paket, skulle kunnat få plats en dammsugare i det paketet. Men i det stora låg ett mindre. Och i det mindre låg ett par stövlar från UGGS. Hade jag absolut inte förväntat mig. De är så superfina!!! Snäll man jag har. Och något rätt måste ju jag ha gjort som fick en sådan fin julklapp. Själv gav jag bort en morgonrock och en halsduk till honom. Morgonrock som han kan gosa runt med på morgnarna och halsduk att ha runt halsen så han inte fryser ;-).

Vi avslutade kvällen med att spela ett spel, som pappa fick i julklapp förra året :-))). Tyvärr så gick Sebastian lite tidigare eftersom Jessie (hans flickvän) skulle spela (DJ) på en klubb på självaste julafton.























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0