Julstress???

Julstressen, ska den börja infinna sig? Hoppas inte. Jag har känt mig otroligt lugn, och ganska långt ifrån julstressad, skönt. Men det är väl för att jag varit fullt upptagen med flytt på jobbet och allt annat.

Börjar i alla fall inse att om 9 dgr är det julafton. Det ska bli supermysigt. Tror jag ska vara ute i god tid och handla julgran i år. Ja, det är bara jag som gör det i familjen. Brukar ha en av tjejerna, eller båda med mig, men Danne får inte. Han gjorde det ett år (visste förmodligen hur han skulle göra för att undvika det de kommande åren ;)). Granen han, och Elvira, kom hem med fick de gratis. Det säger ju allt. Den slängdes och jag köpte ny. Danne hade i alla fall lyckats lura Elvira att granen hade guldbarr ;). Ja, ni förstår, den hade redan börjat barra. Hon är inte lika lättlurad längre.

Jag vill ha en fin, inte för stor, kungsgran. Och det blir det, varje år. Vad jag får bestämma, eller hur??? Granen kläs i silver och turkost, och med fina kulor, men även en och annan silversko och handväska kommer också att hängas upp.

Julklappar har jag bara köpt några stycken än, men jag vet vad jag ska köpa, så det är snabbt avklarat. Jag älskar att köpa julklappar och att slå in dem fint och lägga under julgranen. Önskar att jag var duktig på rim, för det tycker jag är kul. Nej, nu ska jag beställa en "klapp" på nätet och sen är det dags att knyta sig. Ting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0