Bjuden på mat hemma, det är inte dåligt

Igår hade vi besök av Peter (Dannes kollega). Han lagade supergod mat till oss. Vi fick mexikanskt. Det var både kyckling och lövbiff som han hade marinerat på olika sätt. Han gjorde guacomole och en böndipp som var så god. Sedan blev det wraps. Och vi drack ett jättegott rödvin till (på en tisdag!!!). Vinet köpte jag i helgen och vi har inte druckit det tidigare. Så jag kan verkligen rekommendera Trio Merlot Shiraz Cabernet Reserva 2009 (ca 85 kr). Gick precis in och googlade vinet och såg nedanstående recension.

Världens mest prisvärda – Trio Merlot Shiraz Cabernet

Jag har lovat mer Nya Världen här i Uppkorkat – och det var länge sedan jag hade ett inlägg i serien Världens mest prisvärda. Så nu slår vi två flugor i en smäll med chilenska Trio Merlot!

Trio Merlot Shiraz Cabernet Sauvignon 2009 (6556, 84 kronor) skrev jag om här i Uppkorkat i april förra året efter att ni läsare tipsat om era favoriter till ”Världens mest prisvärda vin”. Och det är inte så konstigt att det här vinet dök upp i det sammanhanget. För jag har svårt att tänka mig mer vin för pengarna.

Trio Merlot Shiraz Cabernet 2009 som har en mörk och djup färg. I doften möts vi av mörka bär, örter (mynta), fat och choklad. Saken är medelfyllig och tuggbar med en rund smak av mörka bär, örter (mynta igen) och fat. Bra koncentration och bra längd i eftersmaken. Drick det till nötkött eller lamm!


Kommentarer
Postat av: Karin

Detta vin är super gott! Verkligen prisvärt!

2011-02-16 @ 21:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0