Shoppa vintage

Hittade en härlig italiensk dräktjacka i spets härom dagen, fodrad med grått jersey tyg. Sussie, som har butiken, vet precis vad jag gillar och jag går in emellanåt för att se om jag kan hitta något fynd. Det har blivit några riktigt bra saker genom åren. Jag gillar grejen med att hitta riktigt fina märkesprylar till fyndpriser och sedan blanda upp dessa med allt det nya man köper. Det gör det hela mer intressant. Tyvärr är det ju så inne att handla vintage att det blir svårt att hitta riktiga fynd. Jag vet att det är vissa (som inte förstår ;-)) som tycker det är "äckligt" med second hand/vintage. Men jag har lyxen att ha tvättmaskin hemma ;-).

Den är snyggare i verkligheten, och framför allt snyggare på, än den är på galgen. Och det är snyggt att bryta av det lite söta i spetsen med ett par tuffare jeans och höga stövlar/stövletter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0