Jobba, äta, sova...

... är det så här det ska vara???

Det är inte så att jag inte trivs på jobbet, verkligen inte. Det är riktigt kul att komma tillbaka och träffa alla. Men jobbet är ju inte allt, eller hur???

Nu har man i alla fall jobbat mer än halva veckan efter julledigheten. Bara 13 veckor kvar till nästa ledighet :-S. Nja, för mig blir det ett par dagar ledighet före, faktiskt. Jag åker ju med tjejerna (eller tanterna ;-) som Sebbe sa) till fjällen (Lindvallen) vecka 12. Ska bli så kul. 14 tjejer i en och samma stuga mellan tor-sön.

Nästa vecka sätter alla aktiviteter igång igen också, Thildas dans börjar och kickboxningen startar också. Tiden räcker inte riktigt till. Det finns så mycket jag skulle vilja göra. Jag skulle vilja gå på silversmide (har funderat på sedan Sebbe var liten). Varför har jag aldrig börjat med det??? Ta sånglektioner är också något jag funderat på länge men aldrig kommit till skott med. Får väl göra det när tid finns, helt enkelt ;-).

På jobbet är det fullt upp med bokslutsarbete. Måste förbereda och göra det mesta klart före revisorerna kommer i slutet på januari. I nästa vecka skall vi ha möte/konferens och jag håller i arrangemanget runt omkring. Just nu håller jag på att funderar på någon aktivitet. Jag tror jag skall ta dit Pappa och arrangera en partävling i shuffleboard. Det kan alla spela och det är verkligen ett kul spel. Mamma och Pappa har ju (sedan de blev pensionärer) ändrat verksamhet i sitt gamla företag och håller nu på med fritidsaktiviteter där Pappa bl a tillverkar och säljer shuffleboardspel.

Ikväll blir det träning på den nya crosstrainern som Danne köpte i helgen. Hade tänkt åka iväg och träna direkt efter jobbet, men jag orkade helt enkelt inte. Precis som om det skulle vara mindre jobbigt att träna på crosstrainern :-S. Efter träningen visas 3:e avsnittet av "Svärdet och spiran". Den är bra, så den har jag väntat på.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0