En bra bok

Har precis upptäckt en ny författare. Hon heter Anna Bovaller och jag har läst hennes andra bok, Svärmaren. Den kan jag varmt rekommendera. Jag kunde inte släppa den, mycket spännande. Så nu måste jag läsa hennes första bok också, Svinajakten. I höst kommer hennes tredje bok, Äppelkyrkogården. Alla tre böckerna handlar om Petra Wester som är advokat och delägare i den advokatbyrå där hon arbetar.

Svärmaren handlar om att Petra kommer till advokatbyrån och finner sin biträdande jurist, Victoria, död. Då mord misstänks så sätts en internutredning igång, under ledning av Petra, för att inte svärta ner byrån ytterligare. Petra kontaktas av finansinspektionen som misstänker insideraffärer. När Petra börjar undersöka Victorias förflutna visar sig en mörk historia. Och under utredningen visar det sig att de båda kvinnorna har gemensamma och känsliga beröringspunkter.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0