Efter några dagar i Italien

Då var vi äntligen här, i Italien. Ett helt gäng, 13 personer, har vistats här sedan i lördags. Nu ligger vi här och väntar på 2 till. Stefan och Görel har vi precis pratat med, de har kört vilse. Att köra vilse är inte svårt att göra här.

Vi landade i lördags kväll och körde då till ett mysigt hotell utanför Bergamo. Egentligen åt fel håll, med tanke på var vi skulle vara resten av veckan, men det var det värt. Det var ett fint hotell med bra mat, som låg beläget högt uppe, så bilvägen dit var jättefin och det låg med oerhört vacker utsikt. Vi kom fram på kvällen så före vi knöt oss på hotellrummen så åt vi en jättegod middag. Italiensk mat är ju bara för fantastisk.
På söndag morgonen, efter frukost, tog vi bilarna och körde till Villa Val Lemme. Det tog ca 1,5-2 timmar. Slottet Villa Val Lemme ligger i Piemonte distriktet. Vi blev väl mottagna, men då rummen inte var klara då vi kom fram så blev vi rekommenderade lunch på en restaurang ca 10 min med bil från slottet. Ägarna av restaurang "Grilli" är vänner med Rickard, som är ansvarig för Villa Val Lemme, så han går ofta dit själv.
Följande dagar har vi hunnit med bad i poolen på slottsområdet, shoppingrunda på ett designer outlet, bilfärd till en mysig stad som heter Noli, där vi badade och gick omkring och strosade och åt lunch. Vi har också varit på marknad i Ovada. Idag har vi varit i St Margherita och Portofino. Till St Margherita och Portofino skulle jag verkligen kunna tänka mig att åka tillbaka till. Så superfint!
Vi har fotat hur mycket som helst, så bilder kommer senare.
Nej, nu måste vi nog kolla efter var Stefan och Görel tagit vägen.