Italien <3

Då var man hemma igen. Vilken härlig semester och vilket härligt land Italien är. Jag vill genast åka tillbaka. Mycket att se, god mat och dryck, trevliga människor och perfekt klimat. Och överraskade blev vi också :-). Irene och Richard som INTE kunde följa med kom ner tillsammans med Stefan och Görel. Det var verkligen kul!!! Så totalt var vi 17 st fredag till söndag. Så lite fest blev det också ;-).

Mycket bilder togs det. Nedan är bara ett "axplock" och kanske inte bästa kvalitén då det enbart är bilder från min iPhone. De bästa bilderna, fotade med systemkamera, lägger jag upp senare.

Allt ser så konstigt (fult) ut när jag bloggar från iMacen. Jag har inte lärt mig det riktigt ännu, är för van med PC. Men alla säger ju att det är mycket lättare med Mac. Jag måste helt enkelt lära mig.

Då sätter vi igång...

Hyrbilen, självklart en italiensk ;-)


Många vägtullar blev det

Ankomst till slottet



Här bodde vi som prinsar och prinsessor :-)


Richard, på slottet, och hans fru tog med oss till "jordens största" design outlet i Novi Ligurie. Italienarna kan ju det där med stil.


Efter middagen på slottet kunde man ta en drink i grottan hos Simon i baren


Elvira och Sebastian, mina fina <3


Ida, min lilla goding Thilda, Felicia, Mamma och Nancy


Eva och Hasse


Danne, Pappa och Peter




I Noli på upptäcksfärd i gränder, på stranden och underbar lunch vid havet.



Mums... <3


På dagstur till St Margeritha och Portofino. Här skulle jag kunnat stannat...



Många härliga inredningsbutiker, delikatessbutiker och klädbutiker




På torsdagsnatten väntade vi besök av Stefan och Görel. Vi blev glatt överraskade eftersom Richard och Irene också var med. Hur har de kunnat hålla tyst om det enda sedan i januari??? Så lyckat :-).

Jag och Danne tog en tur med de fyra nyanlända gästerna till några små byar under fredagen, bl a den byn som kungafamiljen från Monaco härstammar från.



Richard och Irene


Görel och Stefan


Hela gänget åkte på guidad visning och vinprovning på slottet Tagliolo Monferrato. Ett slott som funnits i ägorna i samma familj sedan 1400-talet. Det var sonen i familjen som var vår guide och som också höll i vinprovningen. Han hade gått en del av sin utbildning i Frankrike, där han lärde sig konsten "green harvest". Mycket intressant och mycket goda viner. Några flaskor köpte vi med oss hem.


En riktigt kul ögonblicksbild, Elvira hade problem att hålla ner klänningen då det blåste så mycket eftersom vi var så högt uppe.






Alla mycket koncentrerade



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0