Löpningsträning varje onsdag

Nu är onsdagarna framöver inbokade. Efter jobbet kommer vi vara ett gäng som åker till Ursvik och löpningstränar. Tjejerna som kommer att träna oss är Malin Ewerlöf Krepp och en kompis till henne som heter Kerstin.

Idag var det första gången och det var ju inte det roligaste löparvädret, men vädret kommer ju bara att bli bättre framgent. När vi kom blev vi ekiperade av Malin. Jag fick både löparjacka, långa och korta tights och strumpor, allt från Nike, riktigt schyssta löparkläder. 

Vi började med att jogga till Lötsjön i Sundbyberg, ca 2 km. Sedan gick Kerstin, som tränade oss denna gång, eftersom Malin har opererat foten, igenom lite löpningsteknik, löparsteg och efter det satte vi igång med intervallträning. Totalt sprang vi ca 8 km. 

Reflektion: Riktigt kul att springa i grupp, jag känner att jag blir mer peppad av att springa flera stycken ihop. Vi var bara 8 trots att det var 20 som anmält sig.  

I natt kommer jag garanterat sova gott :-).

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0