En lugn och härlig helg

Vilket underbart väder!!! Så härligt. Vi fick, på riktigt denna vår, njuta av tomten. 

Barnen har badat i poolen och jag har planterat växter i krukorna. Nu fick äntligen olivträden komma ut. Jag kunde inte plantera dem på framsidan, då det bara är sol på morgonen där, så de får stå vid poolkanten istället. Hoppas, hoppas de klarar sig. Var iväg och köpte nya växter till framsidan. Frågade om råd på Plantagen och det fick bli japansk dvärgpil. Inga blommor på den, men bladen går i grönt och rosa, verkligen jättefina. 

I lördags liten shoppingrunda med Thilda och Elvira (nya sommarskor). Sedan kom Hennrietta på besök, jag blev uppvaktad i efterskott. Själv hittade jag också sommarskor, men, jag köpte dem inte, så ståndaktig så ;-).

Igår var Danne och jag i Grimstaspåret. Skönt att röra på sig lite och samtidigt "samla steg".


Vardagsrummet ute på sommaren (snart kommer markisen, då blir det ännu bättre).


Elvira i sin nya tröja...


...och nya skor


Danne grillar hamburgare till barnen...


...och Elvira gör fina hamburgare med kärlek <3


Hennrietta kom på besök och jag fick present. Den tjejen känner mig och vet vad jag gillar :-).


Tusensköna (bellis) och olivträden


Minirosor i fönstret och rosenskära (present från Agge-Bagge <3)


Nu är fågelbadet fyllt med vatten, åt Melvin


Ett gammalt fönster som skulle fixas för att hängas någonstans. I sommar får det agera
stilleben på tomten istället

Tjing XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0