Jaha, då var det söndag igen

Det har varit en härlig helg med lite smått och gott.

I fredags em var jag med Pia på Preciousmässan (smycken och klockor). Vi sprang igenom den ganska fort, då vi båda hade lite bråttom. Men det var kul att se en del fina nyheter. Efter mässan var jag på pocketbytarkväll hos fantastiska Görel. Och vilken mat hon hade lagat. Det var så gott så jag kopierade henne i lördags. Jag lagade likadan förrätt och kopierade även hennes sallad till varmrätten. Knäckebrödet som hon hade bakat ska jag göra någon dag också. Tack Görel för inspirationen.

I lördags var jag, Thilda, Linnea och Lena i stan och letade kläder till VM. Det blev tyg som jag ska sy toppar av och guldfärg till skorna. Skorna har jag målat en vända, det blir en till i morgon. Thilda har redan börjat tjata om att topparna skall vara klara till första tävlingen i street nu på lördag. Får se om jag hinner det.


Psst... nya ringar från Pia. Dessa släta i renhorn med zirkoner är verkligen superfina. Mycket finare i verkligheten än på mina amatörbilder. Jag bara älskar dem och de passar fint till min lite "finare" renhornsring (med lavendelfärgad safir) som jag tidigare införskaffat hos Pia. Är du intresserad är det bara hojta till, så förmedlar jag till Pia. Du kan också gå in på Pias hemsida som är www.yuno.se eller söka Yuno Swedish Handicraft på FB.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0