Lördag - I love...

Så underbart att vakna upp på lördagsmorgonen och veta att jag har en morgon till att få sova. Men vad då sova??? Bara för att jag får sova så vaknar jag kl 8 och kan inte somna om, hmmm... Men det är helt ok, bara att ligga en stund och såsa och sedan gå upp och äta en härlig frukost framför TV4-morgon. Härligt :-).

Skjutsade Thilda till dansen, sedan till Mio. Ny matta till köket "måste" inhandlas. Den gamla (bandkantad sisalmatta) skall tvättas och läggas i uterummet. Vi hittade en jättefin nyinkommen ullmatta, finns inte i katalogen så ny är den. Fyndade ett överkast som heter "Ingrid". Vad är det för namn på ett överkast??? Fint var det i alla fall. Köpte en schysst pall också, svart förståss.

Nu är Thilda på SPA-kalas (!!!). Vilka kalas tjejer i 11-årsåldern har nu för tiden. Elvira fick jag väcka till middagen, hon hade somnat i soffan. Skalman var lite tlött, hon var och kollade på storebrorsan när han spelade igår kväll, så det blev lite sent för henne.

Jag fick en sådan längtan till Italien så det blev antipasti till förrätt och sedan gjorde jag "min" paj (som fam älskar) med spenat, vitlök och fetaost. Den är verkligen god.


Nya mattan från Mio


Pall från Mio


Antipasti till förrätt


Spenat- och fetaostpaj till varmrätt


Nya överkastet "Ingrid" (stone washed) från Mio (tyvärr så ser man inte hur snygg strukturen är på fotot, men svart är det ;-))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0