Ärlighet varar längst

Det är blandade känslor av ledsamhet och stolthet jag känner just nu.

Ledsen då jag ser hur besviken Hon känner sig när Hon blir orättvist behandlad. Att bli uthängd för att ha gjort något som inte alls stämmer och sedan få ett förlåt, men inte offentligt.

Stolthet när jag ser Hennes förmåga att ta tag i och lösa konflikter. Att Hon kan uttrycka sig i tal och skrift. Hon har redan kommit så mycket längre än många vuxna. Att våga stå emot när Hon känner sig obekväm när de andra pratar "skit". Att förlåta, men att ändå inte ta någon skit och samtidigt våga visa sig sårbar.

Jag har förstått att Hon är en ärlig tjej som inte vill ha en BFF, utan flera. Och det gillas inte av alla.

Varför kan inte tjejer få umgås på samma sätt som killar? Jag vet att det fungerar bland vissa, men tyvärr, och långt ifrån, alla. Synd tycker jag.

Jag tycker att alla vi, som har barn, har en skyldighet att lära våra barn att kunna umgås i grupp och att inte utesluta någon. Det får man börja lära sig redan på dagis. Varför kan, och i synnerhet, inte tjejer umgås flera när de kommer upp i mellanstadiet??? Det är en fråga vi måste ställa oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0