Mindfulness

Idag har jag, tillsammans med Agneta, testat Mindfulness på Sturebadet Haga. Jag kan verkligen rekommendera det. Så viktigt att kunna slappna av och lära sig att vara i nuet.

Mindfulness är en egenskap och ett förhållningssätt, att lära sig att ta vara på ögonblicket och utveckla sina fulla resurser. Med enkla övningar kan man lära sig att bli mer uppmärksam och medveten, och att lära sig att minska stress och koncentrera sig på det som är viktigt. Oro och negativa tankar kan försvinna och man blir piggare och har lättare för att koncentrera sig på nuet. Och du sover bättre, mår bättre och lär dig att uppskatta och njuta av livet. Vem vill inte det??? :)

Jag kommer att gå dit igen. Perfekt avslutning/avkoppling på en arbetsvecka. En av tjejerna bredvid mig kunde verkligen slappna av, hon somnade och började snarka, hihihi :).


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0