London & Beijing

På torsdag åker Elvira till Beijing och jag, Danne och Thilda åker till London. Elvira har turen, jag är så avundsjuk, att få uppleva Kina i 3 veckor medans vi får uppleva London på 3 dagar. Vissa är lyckligt lottade :). Jag kommer att sakna min fina Elvira så himla mycket. Jag har köpt telefonkort så jag kan ringa, och det kommer jag att göra mycket ;). Elvira har turen att få se Beijing, och Kina, tillsammans med både kineser och Pia, min väninna, och hennes barn Embla och Truls. Pia har bott i Beijing och varit gift med Yu Yan Kai, som är uppvuxen i Kina. Yan Kai är också Pappa till Embla och Truls. Han arbetar som skådespelare och har spelat in ett flertal filmer. För tillfället är han med i en TV-serie i Kina, All Men Are Brothers. När Yan Kai bodde i Sverige drev han sin egen Kung Fu-klubb, arbetade som koreograf och hade ett par mindre roller i bl a Kenny Starfighter och Farsan.

Pia och barnen har varit i Kina i nästan 4 veckor när Elvira kommer. De stannar ytterligare 3 veckor och åker tillbaka till Sverige tillsammans med Elvira. Jag antar att Elvira både kommer att se mycket och shoppa mycket och även äta en massa god mat. Men Elvira, se upp med orm och dyl... yäck... ;).




Yu Yan Kai i All Men Are Brothers
Foto via spcnet.tv


Kommentarer
Postat av: Andy X

Hej! Jag googlade på Yu Yan Kai och råkade hamna här på din blogg. Han var min tränare förut och i söndags hade vi som tränade i hans klubb en återträff. Får jag fråga hur du känner honom och om du fortfarande har någon kontakt med honom?

Vänliga hälsningar,
Andy X

2013-06-11 @ 23:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0