Semester

Idag var min första semesterdag. Och igår på väderprognosen, på TV, "lovade" meteorologen att det skulle bli 26 grader och sol. Så vaknade vi i morse till en gråmulen himmel. Jag känner mig lurad... :(.

Vilken tur att det är min första semesterdag, vädret kan ju inte bli sämre.

Idag blev det alltså inget bryggläge, som jag hade hoppats på. Det blev andra lugna aktiviteter istället. Några har badat i havet, vi är ju på Fälön, några har läst, tittat på film och spelat lite Sims. Tillsammans har vi grillat och sedan spelat sällskapsspel. Ett nytt spel för mig, Retro, riktigt kul. Mitt lag vann. Det var alltså inte bara därför det var kul ;).

Vi hoppas på bättre väder i morgon, men får inte hänga läpp om det inte blir det.

Här nedan syns salladen, som jag lagade, till det grillade köttet. Man kan variera den på många sätt. Idag hade jag i ingredienser enligt nedan, allt finhackat. Gott som tusan.

Matvete
Ruccola
Persilja
Rödlök
Vitlök
Tomater (urgröpta)
Gurka (som ovan)
Paprika, gul
Nektariner
Mynta
Pressad citron
Svartpeppar
Havssalt


Kommentarer
Postat av: En blandad kompott

Det såg väldigt gott ut!

2012-07-11 @ 11:18:08
URL: http://en-blandadkompott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0