Härliga porslin

Skulle vilja ha nytt porslin, gärna i färg. Jag har bara så svårt att bestämma mig för vilken jag skulle vilja ha. Det finns en uppsjö av olika typer och märken. Det är mattallrikar och assietter samt uppläggningsfat som jag skulle vilja införskaffa. Vi har vitt porslin, och har haft det hur länge som helst. Det är ju i och för sig bra, då kan man ju piffa till med servetter, ljus, duk i olika färger från gång till gång, när man dukar. 

Några av de jag tittat på är, förstås, Mateus och Rice som har blivit mycket vanliga och finns i vart och vartannat hem just nu. Mateus tycker jag är jättefina. De är lite kul att kunna köpa kanske två färger som matchar varandra och blanda, samt att de har olika mönster på sina tallrikar också. Det blir så fint när man dukar. 

Mia Blanche designar fint porslin. Hon använder spetsar för att göra mönster i sin keramik. Gå in och titta på www.miablanchekeramik.se.

Ylva Skarp har designat porslin med hennes olika budskap/texter på. Hon lyckas lika bra med keramik som med tavlor, kuddar, lampskärmar etc. Keramiken gör hon i samarbete med keramiker Daniel Eriksson (Krukmakeri Krusidull).

Toscanainspirerat porslin designat av Agneta Livijn, collection Agneta Line, är också fint. De finns i färgerna sand, oliv, vitt och ljusblått.

Som sagt, svårt är det...

                  

                                   

                                        Tallrikar från Agneta Livijn, Mateus, Ylva Skarp

                            Foto: www.agnetalivijn.se, www.scandiliving.com, www.ylvaskarp.se,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0