Underbara väder

Vilket väder, helt fantastiskt. Man blir ju bara så lycklig. Lite fix på tomten har det blivit, bl a plantering av kryddor i krukor. Det blev, gräslök, perilja, mynta, timjan, oregano, chili. Härliga dofter :). Har även planterat min fina present, en bouganvilla, som jag fick i av mina fina arbetskollegor. Bouganvilla, som jag har läst mig till, är en Brasiliansk växt. Den står nu mycktet fint vid poolkanten.

Poolen är igång och vi har testat nya poolroboten, den fungerar hur bra som helst. Idag gjorde Thilda och Emelie premiärdoppet, i 18 grader. Nu har temperaturen stigit till 20 grader, så det är ytterligare 8 grader kvar tills jag hoppar i ;). Badkruka??? Ja, jag vet. Lunchen, den grekiska salladen, ute på altanen smakade ljuvligt, trots att jag inte hade kalamataoliver hemma.



Kommentarer
Postat av: En blandad kompott

Vad härligt ni har det i trädgården!

2012-05-28 @ 17:16:03
URL: http://en-blandadkompott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0