50 shades of Grey

Nu börjar det bli sent och kanske för sent för att läsa :/. Jag har ju läst mer än hälften i boken "50 shades of Grey".

Boken är såld till 37 länder. Efter bara 6 veckor hade 10 milj böcker sålts i USA. Första delen blev i augusti Storbritanniens mest sålda roman, och gick om "Da Vinci-koden". Det har kommit ut två böcker till (Fifty Shades Darker och Fifty Shades Freed) och trilogin har sålt i över 20 milj ex i USA och i över 12 milj ex i Storbritannien. Helt otroligt.

Författaren E L James har till sin trilogi skapat olika låtlistor för att få läsaren i rätt stämning.

Jag har lärt mig ett nytt ord, "vaniljsex" ;). Boken ska bli film också. Jag undrar just vilka som ska spela huvudrollerna... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0