Mat från 80-talet

Jag vaknade igår morse och fick en längtan efter att äta fondue. Jag var med mina kära vänner, från gamla Spintab, och upplevde 80-talet och fondue på Fondueboden i våras, det var ju så himla gott. Så igår åkte vi iväg och köpte en fonduegryta. Vi hittade en elektrisk på Clas Ohlson för 599 kr, perfekt.

Vi hade både kyckling och nötkött och grönsaker som paprika, purjolök, broccoli och champinjoner. Till dipsåser köpte vi bearnaise (ja, vi lagade inte bearnaisen själv ;)), vi gjorde guacamole och en barbequesås. Det är lite pyssel att sitta vid bordet och tillaga sin egen mat, men det är verkligen jättemysigt, och gott, och bråttom får man inte ha ;).

Recept på buljong, som jag kokade upp i förväg:

1 l vatten
2-3 buljongtärningar
2 msk soja
2 dl rött vin
2 lagerblad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0