Ålder

Pratade om ålder idag på jobbet. Eleni fyllde 37 år och jag fyller snart 47 år (!!!). Hjäääälp... ;)
 
Nej, skämt åsido, jag får inte panik. Tyckte att det var superhärligt att fylla 40 år. Det kändes som en milstolpe, vuxet, seriöst på något sätt. Jag har aldrig haft någon åldersnoja. Jo, kanske när jag var yngre, före jag fyllde 20 år, för att jag aldrig såg äldre ut. Det blev så jobbigt när man skulle in på ställen med åldersgräns. Fast, det fick man fixa genom att le lite extra mycket och lära känna vakterna. Kvinnlig list kallas det ;).
 
Jag tror man håller sig i ung i sinnet om man hänger med i "nuet" och i sina barns utveckling och försöker förstå dem och framför allt inte glömma bort att man själv varit där. Det gör en inte "mossig". Man blir inte äldre än man gör sig och åldern är bara en siffra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0