Påskmys

Vi har verkligen umgåtts den här helgen, och ätit, pust...

I fredags kom Bella och Manuel förbi på en fika, hon skulle hämta sina skidor, som stått här sedan skidresan. Det var första gången vi träffade Manuel, han verkade vara en trevlig kille.

På fredagskvällen kom Görel och Stefan på middag, alltid lika härligt att träffa dem. Igår var vi hos Marie och Simon på middag. Fick jättegod mat och Marie hade gjort en underbart härlig citronpaj. Jag älskar verkligen citron, i allt :). Den måste jag göra någon gång.

Idag hade vi middag hemma igen, Mamma, Pappa, alla barnen och Jessie. Tony och Tuunga skulle också kommit, men Tony var hängig, tyvärr.

Förresten, vi testade ett nytt recept, varmrätten, i fredags, dubbelmarinerad fläskfilé med het gurksallad (kryddad med färsk röd chili). Vi serverade en balsamicosås och ugnsbakade potatisklyftor och morötter till. Varmrätten var verkligen god, den kan jag varmt rekommendera. Jag lägger upp recepten i morgon. Till förrätt hade vi lättkokt grön sparris med pressad citron, olivolja, rostade hasselnötter och serranoskinka. Till efterrätt gjorde jag en limecheesecake med passionsfrukt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0