Go-middag

Vi fortsätter att förgylla vardagen och leva kvar i semesterfeelingen med härlig mat.

Ikväll blir det kycklinglår marinerade i massor av vitlök, citron, olivolja och kryddor (jag menar mycket av allt) som sedan grillas, så skinnet blir knaprigt och kycklingen smakar FANTASTISKT GUDOMLIGT GOTT, nästan obeskrivbart.

Till kycklingen har jag gjort en melon och fetaostsallad med sommarlök. Jag har flingsalt, chili flakes och pressad citron över. Jag testade också att göra en ny sås, för första gången. Det ska bli spännande att se hur den smakar. Men den sk tydligen vara god till allt grillat, den kallas för Sean Connery-såsen, för att den är grådaskig, lönnfet och otroligt läcker ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0