Konferera på slott

I veckan var vi på konferens med jobbet, två dagar med en övernattning. Denna gång hade jag bokat Hesselby Slott, som profilerar sig som musikslott sedan renoveringen för ett par år sedan. Riktigt smakfullt inrett (Svensk Inredning). Konferenslokalen och hotellrummen var perfekta och vilka fikapauser, herregud, de har en anställd konditor, det säger allt.

Jag hade turen att få sova i Roger Pontares rum. Kände mig trygg, trots att jag skulle sova på ett spökslott ;), då jag hade en drömfångare i mitt rum.

Hesselby Slott har åtta rum inredda med hjälp av åtta olika artister. När de inreddes så visades det som serie på TV, tror programmet hette "Rum för en stjärna". Rummen inreddes med hjälp av Simon och Thomas. Förutom Pontare var det E-type, Pernilla Wahlgren, Dregen, Arja, Marie Serneholt, Tomas Di Leva och Magnus Carlsson som fick vara med och inreda. Förresten, slottet ägs till 50% av Tomas Ledin och slottet har en bar, som självklart ;), heter "Sensuella Isabellabaren".

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0