Bilsemester

Vilka härliga veckor vi haft, och semestern är inte slut ännu.

Vi har tillbringat en vecka i underbara Cannes, och på vägen dit har vi upplevt fina Cochem i Moseldalen och otroligt vackra Lugano i Schweiz. Lugano vill jag verkligen tillbaka till. Vägen till Lugano, genom Schweiz, var "breath taking". Wow säger jag bara.

Väl framme i Cannes, träffade vi våra vänner, fam Häggkvist, och har där umgåtts, solat, badat i pool och hav, ätit och druckit gott. Vilken mat sen, mycket moules och ostron har det blivit. Vi har också sett St Tropez och Nice. Föredrar dock Cannes av dessa tre.

Nu är vi på väg mot Svedala och har än så länge hunnit till Hildesheim i Tyskland, där vi ska sova i natt. I morgon ska vi göra stan här, sedan bär det av till Helsingborg där vi ska tillbringa ett par dagar.

I går natt sov vi i Dijon, en stad med ca 150 000 invånare, som överraskade. Där var det mycket fint och en otroligt trevlig fransos på hotellet. Trevliga fransoser har vi inte varit bortskämda med.

Med mig från denna resa har jag härliga bilder på näthinnan, bl a alla platser vi har upplevt, den härliga italienska farbrorn vid lunchen i St Bartalomeo och några flaskor vin från Provence :D. Ett och annat par skor har det också blivit ;).

Fler bilder kommer då vi samlat ihop dem och vi har bättre uppkoppling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0