Jag förstår inte...

Jag förstår mig inte på "folk". Varför har vissa ingen självinsikt??? Att trampa på i "ullstrumpor" utan att ta hänsyn till andra människor, att inte förstå andra människors känslor och vilja och att bara se till sitt eget. Att bara prata på om sig själv, och sitt, och aldrig fråga hur andra mår eller vad de gör. Att intressera sig för andras barn och inte bara prata om sina egna, varför är detta så svårt för vissa? Det börjar likna en folksjukdom. I vårat samhälle, år 2013, så kan jag tycka att mänskligheten borde ha kommit lite längre. Men i vissa fall verkar det som bortblåst. Vad händer med vissa? Varför kan en del inte se att det finns andra än de själva och deras barn?
 
Vi utvecklar oss på arbetsplatser, skolor och även privat. Du kan gå på seminarier, kurser, se olika TV-program och varför inte lyssna på Eva Rusz på Radio 1. Det är idag accepterat att gå och "prata". Vilket det inte har varit tidigare, då man endast såg att folk gick till terapeut i amerikanska filmer ;). De låg där på soffan, och mös, och pratade om sina "problem". Det såg hur soft ut som helst, och jag kommer ihåg när jag var yngre, att jag undrade varför inte flera gjorde så. Jag undrade också varför det på något sätt ansågs som "hysch-hysch" och man pratade inte öppet om man gick till en psykolog. Idag kan du ju t o m gå till något så modernt som en samtalscoach ;).
 
Tummen upp för samtalen, i alla former, och framför allt med varandra. Det är jättebra att kunna prata, men man får inte glömma att fråga och lyssna också.
 
Du vet väl att du fått två öron och en mun för att du ska lyssna dubbelt så mycket som du pratar ;).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0