Sportlov

Idag är jag lite sportlovsledig med Thilda. Hon ligger och sover och jag har gjort lite småjobb ;). Ska väcka henne snart. Får se vad den här dagen har att ge. Förmodligen inte så mycket, skönt faktiskt. Det är så mycket annars i veckorna som händer med mycket läxor, för båda tjejerna, träningar/hämtningar på dans och danstävlingar på helgerna. Den här terminen har vi bara två stycken långväga tävlingar, då vi behöver bo på hotell, annars kan vi åka över dagen, det är skönt.

I morgon kommer kusin vitamin, från Sundsvall, med sambo och hälsar på. Sitter och letar recept för att få inspiration inför middagen. Har, tror jag, bestämt mig för vad vi ska servera till efterrätt i alla fall. Såg TV4 kocken André Wessman, nu på morgonen, han gjorde en efterrätt som såg helt underbar ut. Det var en chokladkaka, med kolasås gjord på kondencerad mjölk, toppad med jordnötter och en halloncreme på smetana. Både choklad och hallon, det kan ju inte bli fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0