Besök från Amerikatt ;)

Idag kommer Jackie, Aly och lilla Linnea på besök. Det ska bli jättekul att träffa dem alla tre. Linnea är 2 år och henne har vi inte ens haft förmånen att få träffa förut. Äntligen!!! Syrrorna, och Jackies dotter Linnea, kom till Sverige i torsdags och har flugit hela vägen från Chicago, USA.
 
Jag och Thilda har varit och handlat present till Linnea, 2 st självklart, en för varje födelsedag hon haft som vi har missat. Det blev ett Pippi-nattlinne och en Emma-bok om att få ett syskon, då hon snart ska få ett. Självklart på svenska, så Linnea inte ska glömma var hon har sina rötter.
 
Det är så kul att Jackie värnar om sitt svenska påbrå, då hon själv, inte heller hennes pappa, Kevin, är uppvuxen i Sverige. Det är Jackies farmor och farfar som är svenskar. Kevins morfar och min morfar var bröder och jag och Kevin träffades ofta på somrarna, när vi var barn, när han kom till sin morfar och hälsade på. Det är härliga minnen.
 
Jag har lyckan att fortfarande få ha kontakt med mina släktingar "over there". Mina barn umgås nu med Kevins barn. Man ska värna om sina nära och kära <3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0