PT, PT...

Idag har jag agerat PT åt Elvira. Ett härligt HIT-pass, som jag själv gjorde igår. Så jäkla jobbigt, men så effektivt. HIT står för High Intensive Training. Det här utformade passet har jag fått från min "snälla" vän Marie ;). Alla övningar ska göras 55 sek x 3 med 10 sek vila emellan. Kämpa på nu!!! :)
 
Så här ser vårat träningsprogram ut:
 
UPPVÄRMNING
hopprep
höga knän
burpes

6 ÖVNINGAR
utfall i hopp (sax) med vikt uppsträck
armhävning med sidohopp
breda benböj med vikt
planka på händer med hantel (rygglyft)
dips med varannan ben rakt ut
benböj med armuppsträck

AVSLUT
plankan med saxande steg, climbing
plankan med skridskoslide
plankan med bensimtag, båda samtidigt (!!!)

Jag vet, simtag med båda benen samtidigt låter hur svårt som helst, och ja, det är det :/. Grymt jobbigt. Du måste göra det utan skor, i bara strumpor alltså, för att du ska få glid. Om du har gympaskor kan du använda dig av två papperstallrikar under fötterna för att få schyst glid ;).
 
Jag ska försöka hitta bilder, antingen rita själv, eller lägga upp bilder på Elvira (skulle inte tro att jag får det ;)) så ni också kan plåga er lite, mohahahaha...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0