Pure Active Serum

Jag är ingen som använder en massa "tjusiga" krämer och inte heller samma märke hela tiden. Jag kan lika gärna använda L'Oreal som Biotherm eller Elisabeth Arden. Tidigare använde jag Guinot, när min väninna hade det på sin hudvårdssalong, de tyckte jag hade bra produkter. För mig har det varit viktigt att krämen jag använder ska vara rikligt återfuktande, då jag alltid haft en tendens till torrare hy. 

För någon månad sedan fick jag ett mail med en förfrågan om jag ville ingå i en test av en hudvårdsprodukt hos Akademikliniken. De sökte kvinnor mellan 30 och 50 år. Jag slängde iväg ett mail och sa att jag var intresserad och fick svar efter någon vecka om att jag fick vara med i testgruppen.

För 1,5 vecka sedan var jag där och de gjorde en analys av min hud. Det var en hel vetenskap. Jag fick svara på en del frågor och de gjorde en Visia-analys av min hud. Jag satte alltså in huvudet i en mysko apparat som tar bilder som sedan analyseras i ett program. I analysen kan man sen se pigmentsfläckar, solskador, porer etc, riktigt intressant. Sist gjorde de en fuktmätning av min hud och tog foton, mycket nära, i olika vinklar. Hjääälp! ;)

Nu har jag använt "min" produkt i 1,5 vecka och tycker faktiskt att den är riktigt skön. Det är ett AHA-serum som ska avlägsna döda hudceller samtidigt som cellförnyelsen skall påskyndas och också hjälpa hudens förmåga att bevara fukt. Att den är riktigt återfuktande tycker jag att jag redan har börjat märka av. Det ska bli intressant hur min hud kommer att kännas om 8 veckor. Jag ska tillbaka en gång till före dessa 8 veckor också, för en utvärdering och ny test. Får se om detta kommer att bli en oumbärlig "vän" i neccesären. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0