Carina fyller år <3

Idag är det, min äldsta vän, Carinas födelsedag. Tänk, hon fyller 50 år, svårt att förstå. Det betyder att jag snart bara har två år kvar, shit pommes... ;)

Vi lärde känna varandra för 37 år sedan. Jag var 11 år och Carina var 13 år. Vi flyttade in på samma område i Vinsta. Vid ett tillfälle när våra föräldrar var på samma fest hos grannar, var det första gången vi pratade med varandra. Vi blev snabbt vänner.

Jag hade redan börjat skolan i närheten av där vi bodde, Carina gick kvar i skolan på södra sidan av stan. Men det tog inte lång tid förrän Carina också bytte skola.

Sen har vi följts åt genom åren. Inte alltid i fas, levt lite olika under perioder, men alltid hållit kontakten. Jag skaffade barn först, var bara 21 år. Då var Carina ofta hemma hos oss och gosade med Sebastian, när hon inte var ute på krogen förstås ;). Sju år senare, i februari, kom min Elvira och samma år i mars kom Carinas första barn, Måns. Vi har båda lyckats med tre barn. Carina två killar och en tjej (Måns, Sixten och Kajsa) och jag två tjejer och en kille (Sebastian, Elvira och Thilda). När Måns kom till världen var jag med och supportade Carina på förlossningen, då Måns pappa var bortrest. För den delen var Elvira också med, men hon låg i vagnen och var en så snäll liten bebis <3.

Jag känner mig oerhört priviligerad att ha så fina vänner. Jag har vänner som jag kan lita på till 100%, som jag kan ha roligt med och jag kan prata med. Vänner som kan ringa till mig ena dagen för att de behöver prata och nästa dag för att höra hur jag mår, berätta om något kul som har hänt eller "bara" för att prata lite skit en stund. Jag vet att jag kan göra samma till dem. Vi kan skicka små sms till varandra bara för att visa att vi bryr oss, och att vi tänker på varandra, när inte tiden riktigt räcker till. Det känns så himla underbart!!!
 
I kväll kommer jag att sova gott. Grattis igen fina Carina <3. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0