Elvira <3

Vilken tjej jag har. Hon slutade gymnasiet förra sommaren och har jobbat sedan dess. I december började hon nytt jobb. Hon arbetar som säljare med grundlön och resten provision. Det är inte ett lätt jobb och det är ständigt en "tävling".
 
Alla jobbar 5 dgr/vecka, stående/gående, antingen mellan 10.00-19.00 eller 11.00-20.00. De ska ständigt vara på topp och kunna pitcha (fånga in kunder). De är lediga antingen en helg eller ett par dgr mitt i veckan. Det kan även vara så att de är lediga t ex en tis och en lör/sön. Efter varje arbetsdags slut får de ett sms från teamledaren som talar om hur ställningen för dagen ser ut. Vem har sålt mest, vem leder för veckan etc. Min tjej har en tävlingsinstinkt som heter "duga", så hon har nu arbetat mer än en vecka i sträck, vilket jag inte tycker är bra. Jag anser att man måste vila för att hämta kraft och orka. När man är i hennes ålder vill man ju gärna hinna träffa vänner och göra något kul också. Nu ska hon iaf ha en tre dagars välförtjänt ledighet lör-mån. Vet inte hur länge man orkar på ett sådant jobb, men det är säkert en bra skola, en grym erfarenhet och användbart i sitt CV.
 
Jag tycker Elvira gör det jättebra. Hon går upp i tid varje morgon, hon jobbar en hel arbetsdag där hon hela tiden ska vara på "topp" för att jaga kunder att sälja till. Hon kommer hem mellan halv 8 och halv 9 varje kväll och crashar i säng. Hon gillar sina arbetskollegor och tycker jobbet är jättekul. Jag är grymt stolt över min stora tjej <3.
 
 
Hittad en bild på mig och Elvira före hon tonade håret och blev mörkhårig
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0