Champagne vs Prosecco

Jag gillar allt som bubblar - mineralvatten, bubbelvatten, Champagne, Prosecco, Cava. Champagne är ju Champagne såklart, men alla sorter är inte jättegoda. I vissa fall dricker jag hellre Prosecco, den kan både vara godare och mer prisvärd än vissa sorters Champagne. Jag tycker att Moet är överskattad, gillar Gula Änkan bättre. Härom veckan testade jag, för mig, en ny sort som jag fått i julklapp, Tsarine Brut Premier Cru. Den var riktigt god. Vi dricker oftare Prosecco än Cava. Jag gillar verkligen det mousserande vinet från Italien. Vi har testat flera olika Proseccosorter, bl a rapparen Petters Prosecco, P.Lex, som lanserades under 2013. I veckan har jag specialbeställt 6 flaskor i fin trälåda, Casa Vinironia Prosecco Selezione Oro. Hoppas den smakar så gott som de utlovar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0